Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Η εταιρεία ΡΑΦΗΝΑ Ν.Ε. είναι μία παραδοσιακή οικογενειακή ναυτιλιακή εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο της ναυτιλίας από το 1975 και είναι μέλος του ομίλου ναυτικών εταιρειών ΓΚΙΚΑ.

Βασική της δραστηριότητα, η εξόρυξη, μεταφορά και διάθεση άμμου θαλάσσης σε όλη την Ελλάδα με ειδικά μέσα, φιλικά προς το περιβάλλον. Παράλληλα ασχολείται και με πολλές άλλες ναυτιλιακές δραστηριότητες για τις οποίες μπορείτε να μάθετε περισσότερα στον τομέας ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ της ιστοσελίδας μας.

Σκοπός της εταιρείας είναι να παρέχει με τον καλύτερο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο τις υπηρεσίες της στους πελάτες της, πράγμα που αποδεικνύεται από τις μακροχρόνιες συνεργασίες της μαζί τους.

Οικολογική Συνείδηση

Οι εργασίες της εταιρείας μας είναι φιλικές προς το περιβάλλον με ειδική άδεια αμμοληψίας βάση της οποίας κατά την εξόρυξη τηρούνται ειδικοί περιβαλλοντολογικοί όροι έτσι ώστε να μην υπάρχουν επιπτώσεις στον πυθμένα την θάλασσας αλλά και στο γύρω περιβάλλον.

Περιγραφή Διαδικασίας Υποθαλάσσιας Αμμοληψίας

Η εταιρία ΡΑΦΗΝΑ Ν.Ε. διενεργεί τις αμμοληψίες με χρήση αμμοληπτικού πλοίου <<ΕΙΡΗΝΗ>> με χρήση συστήματος αναρρόφησης (self-propelled trailing suction dredging). Πρόκειται για σκάφος με μια κεφαλή-χοάνη επάνω σε συρόμενο βραχίονα η οποία εξέρχεται από τη μία πλευρά του πλοίου και σύρεται πάνω από το βυθό της θάλασσας.

Τα χαρακτηριστικά του αμμοληπτικού πλοίου <<ΕΙΡΗΝΗ>> είναι τα ακόλουθα:

ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΣ ΝΗΟΛΟΓΙΟΥ : ΠΕΙΡΑΙΑΣ 7147
ΕΙΔΟΣ: Φ/Γ ΑΜΜΟΛΗΠΤΙΚΟ
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΜΠΑΡΙΟΥ : 585,12m3
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ : 495ΒΗΡ
ΛΕΒΗΤΕΣ : ΔΕΝ ΦΕΡΕΙ
ΠΛΗΡΩΜΑ :7άτομα

Το σκάφος προσεγγίζει στο σημείο που θα διενεργηθεί η αμμοληψία. Κατά την διάρκεια αυτής το πλοίο βρίσκεται σε σταθερή και αργή πορεία (περίπου 6 κόμβοι) ή και εντελώς ακίνητο. Μέσω αυτομάτου υδραυλικού συστήματος οδηγείται η κεφαλή της χοάνης σε επαφή με το εκάστοτε σημείο της αμμοληψίας. Παράλληλα αντισταθμίζεται το βάρος του πλοίου λόγω της αύξησης του κατά τη φάση της βυθοκόρησης, διατηρώντας παράλληλα την κεφαλή της χοάνης σε επαφή με το βυθό της θάλασσας.

Το υδαρές μείγμα (άμμος και νερό) χύνεται εντός του αμπαριού του πλοίου μέσω ισχυρών αντλιών, περνώντας ταυτόχρονα από ένα σύστημα φίλτρανσης τύπου κόσκινου όπου συγκρατούνται τα διάφορα στερεά (π.χ. χαλίκια, πετραδάκια). Τα προϊόντα που συγκρατεί το κόσκινο πέφτουν αυτομάτως στην θάλασσα. Στο κόσκινο συγκρατούνται περίπου το 0,1% της απολήψιμης ποσότητας άμμου. Η άμμος παραμένει στο αμπάρι του πλοίου ενώ ταυτόχρονα η περίσσεια νερού διατίθεται στη θάλασσα μέσω υπερχειλίσεων του αμπαριού. Συγκεκριμένα στο αμπάρι του πλοίου πραγματοποιείται η διαδικασία αποστράγγισης όπου το νερό φιλτράρεται με αντλίες και διατίθεται στη θάλασσα (έρμα). Η άμμος ως πιο βαρύ υλικό επικάθεται στον πάτο του αμπαριού σταδιακά καθώς αποστραγγίζονται τα νερά μέχρις ότου να γεμίσει το αμπάρι πλήρως από άμμο.

Με το πέρας της πλήρωσης αυτού, ολοκληρώνεται η αμμοληψία και το πλοίο κατευθύνεται στο λιμάνι προκειμένου να γίνει παράδοση της εμπορεύσιμης άμμου στον πελάτη. Η άμμος παραδίδεται απευθείας από το αμμοληπτικό στον πελάτη σε χώρο του εκάστοτε λιμανιού που υποδεικνύεται κάθε φορά από το αρμόδιο Λιμεναρχείο, με την ολοκλήρωση της εκφόρτωσης της άμμου το αμμοληπτικό επιστρέφει στον λιμένα Πειραιά. Οι λιμένες που προσεγγίζει πιο συχνά το αμμοληπτικό πλοίο <<Ειρήνη>> είναι των περιοχών Πειραιά, Κερατσινίου, Χαλκίδας, Λαυρίου, Μυτιλίνης, Βόλου, Χίου, Μυκόνου, Κω, Σάμου, Ρόδου μετά τις απαιτούμενες εγκρίσεις και υποδείξεις του αρμόδιου Λιμεναρχείου.